شجاع مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

شجاع: مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد / نوبخت

رئیس شرکت برنامه و بودجه گفت: انتظار می‌رفت دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ١٣٩٥ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می‌کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه

دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد / نوبخت

نوبخت: دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می کرد

عبارات مهم : برنامه

رئیس شرکت برنامه و بودجه گفت: انتظار می رفت دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ١٣٩٥ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه کرده بود مطلع می کرد و اگرنه می توانست ابهامات موجود را به شرکت برنامه و بودجه اطلاع داده و حتما پاسخ آنها را دریافت می کرد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته دیوان محاسبات گزارشی از تفریغ بودجه ١٣٩٥ را در مجلس ارائه کرد. این گزارش با بعضی بندها و ارقام قابل تاملی همراه بود که در مهمترین آن بخشهای نفتی و درآمدهای ناشی از آن را در بر می گرفت. با توجه به ابهاماتی که در رابطه با گزارش دیوان محاسبات در مورد بودجه سال گذشته وجود داشت، امروز شرکت برنامه و بودجه در نشستی با حضور محمدباقر نوبخت- مدیر شرکت برنامه و بودجه- و همچنین بیژن زنگنه- وزیر نفت- به ارائه توضیحاتی راجع به این گزارش پرداختند.

دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد / نوبخت

رئیس شرکت برنامه و بودجه ضمن تقدیر از دیوان محاسبات جهت ارائه به موقع گزارش دیوان محاسبات جهت تفریغ بودجه، از عملکرد آن در گزارش تفریغ بودجه سال گذشته گله کرد و گفت: بعضی بخشهای این گزارش با آنچه که عمل شده است متفاوت هست. انتظار می رفت دیوان گزارش را بر اساس عملکرد و گزارش دولت در بودجه تهیه می کرد ولی دیوان محاسبات گزارش را خود تهیه کرده است.

وی ادامه داد: دیوان باید دولت را مطلع می کرد و یا با شرکت برنامه و بودجه هماهنگ می شد و پاسخ ابهامات دریافت شده است بود ولی این گزارش که اکنون انتشار یافته متاسفانه موجب تشویش اذهان عمومی و سواستفاده رسانه های معاند شده است است و از آن به عنوان فساد شرکت یافته یاد کرده اند، در حالی که اگر دیوان محاسبات پرسش کرده بود اینگونه نبود.

رئیس شرکت برنامه و بودجه گفت: انتظار می‌رفت دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ١٣٩٥ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می‌کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه

نوبخت با اشاره به بعضی عدم واریز ها به خزانه که در گزارش دیوان محاسبات مطرح شده است هست، اظهار کرد: عملکرد ما در خزانه نشان می دهد که چقدر واریزی داشته ایم و دیوان محاسبات می تواند از ما مدرک بخواهد. بر اساس عقل و قانون هر چه می تواند شبه بر انگیز باشد باید پرسش شود نه اینکه یک حرفی را در جامعه عنوان کنند و مسئله ایجاد شود حالا ما برویم دانه دانه ذهن ها را روشن کنیم.

در گزارش دیوان محاسبات در بخش فروش نفت و میعانات گازی و در آمدها و واریز آن به خزانه ابهاماتی وجود داشت که راجع به آنها توضیحاتی از سوی وزیر نفت ارائه شد.

زنگنه: یک سنت از درآمدهای صادرات نفت جابجا نشد نه الان و نه ٨ سال قبلم

دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد / نوبخت

وزیر نفت با تاکید بر وجود حسابهای مشخص و براق درآمدهای ناشی از صادرات نفت و فرآورده های آن گفت: به مردم اطمینان می دهم که حتی یک سنت هم از صادرات نفت نیست که به حساب بانک مرکزی نرود و هیچ رقمی جابجا نشده است نه اکنون و نه هشت سال قبلی که در وزارت نفت بودم. جهت هر ماه گزارش کاملی را در این باره به تمام سران قوا و مقامات مربوطه ارسال می کنم.

بگویند این ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیارد از کجا آمده است؟

رئیس شرکت برنامه و بودجه گفت: انتظار می‌رفت دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ١٣٩٥ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می‌کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه

در بخشی از گزارش دیوان محاسبات در رابطه با درآمدهای ناشی از نفت و فرآورده های آن آمده بود که ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی به وسیله شرکت ملی گاز تاکنون به حساب خزانه واریز نشده هست. این یکی از موضوعاتی است که تصویر العمل وزیر نفت را به همراه داشت. وی گفت: ما همه سهم ها را به خزانه واریز کرده ایم. دیوان محاسبات باید بیاید و توضیح دهد که رقم ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیاردی را از کجا آورده است.

زنگنه ادامه داد: کل فروش گاز طبیعی حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم طبق قانون ۸۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شرکت هدفمندی یارانه ها واریز شده است و حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان دیگر جهت هزینه های داخلی شرکت ملی گاز هست، بنابراین اگر قرار باشد به این رقم ۱۱ هزار میلیارد دیگر اضافه شود که جمعا تا ۲۹ هزار میلیارد تومان پیش می رود که رقم غیرواقعی خواهد بود.

دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد / نوبخت

حکم عدم واریز صندوق توسعه ملی را داشتیم

اما گزارش دیوان محاسبات نشان داد که مبلغ 128 میلیون دلار از سهم صندوق توسعه ملی از خالص صادرات گاز طبیعی و همچنین یک میلیارد و 48 میلیون دلار از فرآورده های نفتی واریز نشده هست. راجع به هر دو مورد وزیر نفت توضیح داد و گفت که در سال 1395 حکمی علیه ما بود که بعد از آن قرار شد تا 13 درصد از قیمت گاز ترکیه کم کردن پیدا کند، بنابراین در سال گذشته مبلغی دریافت نکرده ایم که بخواهیم آن را به صندوق واریز کنیم. از سویی دیگر در مورد منابع ناشی از فروش فرآورده های نفتی نیز باید گفت که اصلا این فرآورده ها متعلق به ما نیستند هنگامی که صادر می شوند، بلکه ما به نمایندگی از شرکت های پالایش این کار را انجام می دهیم. این در حالی است که طبق قانون و حکمی که داشتیم در سال گذشته نباید مبلغی بابت صادرات این فرآورده ها واریز می کردیم، آیا که اشتباهی در این مورد در قانون برنامه پنجم وجود داشت که در برنامه ششم توسعه اصلاح شد.

دزدی بود نه اختلاس

در حاشیه این نشست وزیر نفت راجع به جریان اختلاسی که در شرکت مدیریت اکتشاف و از طریق مدیران دوتابعیتی اتفاق افتاده هست، توضیح داد: تاکنون در این مورد به من اعلام نشده که مدیر دوتابیعتی بوده یا خیر ولی در مجموع از نظر من یک تخلف بوده و آن را دزدی می دانم تا اختلاس که به وسیله یکی از مسئولان حسابداری انجام شده است که به دنبال آن هستیم.

او ادامه داد: من چند نفر را هم برکنار کردم که علت آن خیانت این افراد نبود، بلکه به علت کوتاهی و قصور بوده و پرونده آنها را به هیات پیگیری تخلفات فرستادیم و در قوه قضاییه در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم این فرد را به کشور برگردانیم.

وی در مورد این که آیا در وزارت نفت مدیر دوتابیعتی داریم، گفت: من اصلا ابزاری جهت آشنایی و کشف مدیران دوتابیعتی ندارم، اگر وزارت اطلاعات در این باره به ما اعلامی داشته باشد، حتما آنها را طبق قانون برکنار خواهم کرد.

فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان از بابک زنجانی گرفتیم

در ادامه وزیر نفت در مورد سوالی مبنی بر این که ظاهرا شرکای بابک زنجانی جهت تسویه بدهی وی وارد مذاکره شده است اند، تصریح کرد: این عنوان مرتبط با قوه قضاییه است و البته هنوز رقمی از سوی آنها پرداخت نشده هست، ولی شرکا مدعی شده است اند حاضرند این پول را پرداخت کنند و مذاکراتی داشته اند ولی هنوز مبلغی دریافت نشده هست. بدهی و سود طلب از زنجانی حدود ۳.۵ میلیارد دلار است ولی آنچه تاکنون گرفته ایم حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

پول بلوکه شده است نداریم

زنگنه همچنین راجع به ی این که در وصول درآمدهای نفتی مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: ما در حال حاضر پول بلوکه شده است ای نداریم ولی در چین و حتی کره این مسئله وجود دارد که انتقال پول تا حدی سخت هست، ولی در مجموع جهت وصول، واریز و دریافت سهولت وجود دارد.

برای زیاد کردن قیمت حامل های انرژی مشورت مستقیم نداشتم

در حالی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ پیشنهاد درآمد ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی وجود داشت که آینده نگری می شد قیمت بنزین حدود ۱۵۰۰ تومان تعیین شود، ولی در جریان بررسی لایحه بودجه نمایندگی مجلس این پیشنهاد را رد کردند و تاکنون مورد تصویب قرار نگرفته است.

زنگنه در رابطه با این که آیا مشورت جهت زیاد کردن قیمت حامل های انرژی داشته اند یا خیر، ادامه داد: زیاد کردن قیمت حامل های انرژی موضوعی بود که شرکت برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت آن را پیگیری می کرد، ولی هر جایی که کمک و اطلاعات مورد نیاز را داشتند، در کنار آنها قرار می دادیم ولی مشورت مستقیمی در این رابطه نداشتیم.

در مجموع نشست دو نفره وزیر نفت و رییس شرکت برنامه و بودجه که جهت برطرف ابهام از گزارش دیوان محاسبات برگزار شده است بود، با تاکید مجدد رییس شرکت برنامه و بودجه مبنی بر این که گزارش دیوان محاسبات یک گزارش حسابرسی بوده و اگر هم تخلفی رخ داده باید به دادستانی رفته و مراحل مختلفی را طی کند، گفت که باید فکر می شد هنگامی که قرار است حرفی را علیه دستگاهی بزنیم و بگوییم هزاران میلیارد تومان را پرداخت نکرده هست، آن هم هنگامی که که پرسشی در این باره نشد و ابهامات باقی بود که این عواقب خوبی به همراه نداشت.

روز گذشته نیز شرکت برنامه و بودجه در قالب گزارشی مفصل به گزارش دیوان محاسبات پاسخ داده بود.

واژه های کلیدی: برنامه | روز گذشته | لایحه بودجه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار