شجاع مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

شجاع: مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار بین الملل حفظ برجام را نباید به فعالیت‌های موشکی کشور عزیزمان ایران مشروط کرد/ به دنبال

روسای جمهور روسیه و فرانسه روز پنج‌شنبه بعد از دیدار در شهر «سن پترزبورگ» بار دیگر بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با کشور عزیزمان ایران تأکید کردند.

حفظ برجام را نباید به فعالیت‌های موشکی کشور عزیزمان ایران مشروط کرد/ به دنبال

پوتین: حفظ برجام را نباید به فعالیت های موشکی کشور عزیزمان ایران مشروط کرد/ ماکرون: به دنبال ضمیمه هایی جهت برجام هستیم

عبارات مهم : ایران

روسای جمهور روسیه و فرانسه روز پنج شنبه بعد از دیدار در شهر «سن پترزبورگ» بار دیگر بر ضرورت حفظ توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران تأکید کردند.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» مدیر جمهور فرانسه که در نشست خبری یکسان با همتای روسش صحبت می کرد، گفت: «سه کشور اروپایی در روزهای اخیر چند بار تکرار کرده اند که ما به برجام متعهد می مانیم و این توافق که در سال ۲۰۱۵ امضا شد و ما هم یکی از امضاکنندگان آن بودیم، به همان شکلی که در سال ۲۰۱۵ بود باقی می ماند. این مسئله را هفته پیش در نشست اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان مورد بحث قرار دادیم.»

وی افزود: «باید اطمینان حاصل کنیم که کشور عزیزمان ایران به تعهداتش پایبند می ماند تا شرکت های ما به همراه شرکای خود، راهکار عملی و اجرایی بیابند. آن ها باید هرآنچه در توان دارند انجام دهند تا فارغ از تحریم های آمریکا، مواضع خود را و منافع اقتصادی خود را حفظ کنند و همچنین به فعالیت اقتصادی در کشور عزیزمان ایران ادامه دهند. از سوی دیگر، همانطور که گفته ام، مورد نیاز است که کشور عزیزمان ایران به تعهداتش پایبند بماند. اطلاعاتی که ما در روزهای گذشته از آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کرده ایم، بسیار مثبت بوده اند.»

ماکرون ادامه داد: «من و مدیر جمهور [ولادیمیر] پوتین در این موضع اشتراک نظر داریم که می خواهیم این چارچوب را که جهت امنیت منطقه مهم هست، حفظ کنیم. من پیش از این هم به مدیر جمهور پوتین و دیگران راجع به برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران بعد از سال ۲۰۲۵، برنامه موشک های بالستیک و بعضی مباحث منطقه ای ایران، گفته ام. ما گفت وگو در مورد این مباحث را با مدیر جمهور روحانی شروع کرده ایم و معتقدیم که اگر همه ما به تعهداتی که در سال ۲۰۱۵ پذیرفتیم، پایبند باشیم، این گفت وگو ها کاملا امکان پذیر است.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: «در هر حال، این کاری است که می خواهیم انجام دهیم. در هفته های آینده ما با شرکای ایرانی، شرکای اسرائیلی خود گفت وگو خواهیم کرد. می دانید که همه شرکای ما ارزیابی یکسانی از تحولات منطقه ندارند، ولی جهت ممانعت از تنش در منطقه، باید ساز و کار گفت وگو و تفاهم ایجاد کنیم. در ارتباط با سوریه، تنش فزاینده میان کشور عزیزمان ایران و اسرائیل نشان می دهد که ریسک شدت یافتن گسترده تنش را نشان می دهد. اکنون وقت آن است که همه طرف های ذی نفع، همه کسانی که به دنبال حل و فصل بحران سوریه هستند، دور یک میز نشسته و جهت دستیابی به یک راهکار سیاسی تلاش کنند.»

وی با بیان اینکه سیاست فرانسه در قبال سوریه از سال ۲۰۱۷ عوض کردن کرده و این کشور اکنون صرفا خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور و امکان گزینش دولت به وسیله مردم هست، گفت با مدیر جمهور روسیه توافق کرده تا مشورت ها و هماهنگی ها جهت حل سیاسی بحران سوریه را زیاد کردن دهد.

پوتین: حفظ برجام را نباید به پرسشها دیگر گره زد
در ادامه «ولادیمیر پوتین» مدیر جمهور روسیه با تأکید بر لزوم حفظ توافق هسته ای، تحریم های یکجانبه را نامشورع خواند و به اروپا هم توصیه کرد تلاش جهت حفظ برجام را به پرسشها غیرهسته ای گره نزند.

وی گفت: «موضع ما در قبال برجام روشن هست. اعتقاد داریم که این توافق باید حفظ شود. همانطور که امانوئل همین الان گفت و می دانید، من اخیرا با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و رو در رو با او صحبت کردم. او گفت که کشور عزیزمان ایران به طور کامل به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند بوده هست. پرسش این است که مبنای بر هم زدن این توافق چیست؟ از مواضع فرانسه و اروپا که خواهان حفظ این توافق هست، استقبال می کنیم. می دانیم که کار پیچیده ای است.»

پوتین افزود: «روسیه هرگز از کارها یکجانبه و تحریم های یکجانبه حمایت نکرده و هرگز به صورت یکجانبه تحریمی اعمال نکرده هست. بر اساس قوانین بین المللی کنونی و منشور ملل متحد، هرگونه محدودیتی علیه دولت های مستقل، تنها باید از مسیر شورای امنیت شرکت ملل اعمال شود و هرگونه محدودیت دیگری نامشروع است.»

او راجع به طرح فرانسه جهت مطرح کردن مباحث غیرهسته ای، گفت: «پیشنهاداتی از سوی مدیر جمهور ماکرون ارائه شده است اند، در تماس تلفنی اخیری هم که با هم داشتیم، مورد بحث قرار گرفتند. موافقم که می شود راجع به برنامه موشکی، راجع به اوضاع منطقه ای و فعالیت های منطقه ای بعد از ۲۰۲۵ هم صحبت کرد.»

پوتین با این حال تأکید کرد: «از همان ابتدا من موضعم را اعلام کرده ام و تا جایی که می دانم مدیر جمهور فرانسه هم موافق است که نباید حفظ برجام را به این سه جزء گره بزنیم، چراکه در غیر اینصورت این بدان معنی خواهد بود که ما هم داریم این توافق را ترک می کنیم، چراکه در برجام راجع به این موارد چیزی گفته نشده هست. من موضع خود را تکرار کردم و فکر می کنم مدیر جمهور فرانسه هم با آن موافق بود.»

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «هرچند جهت بحث راجع به این مباحث با ایران، باید مشورت های اولیه داشته باشیم و طرف ایرانی هم باید موافقتی با چنین گفت وگوهایی داشته باشد. فکر می کنم بحث هایی که مدیر جمهور فرانسه پیشتر با کشور عزیزمان ایران داشته، مشخص کرده که می توان چنین گفت وگوهایی را با کشور عزیزمان ایران داشت.»

ماکرون: به دنبال ضمیمه هایی جهت برجام هستیم
در ادامه مدیر جمهور فرانسه بار دیگر گفت که این کشور به دنبال گفت وگو راجع به مسائلی فراتر از برجام با کشور عزیزمان ایران هست. او گفت: «من با صحبتی که مدیر جمهور پوتین کرد موافق هستم، ولی ما به دنبال ضمائمی جهت توافق ۲۰۱۵ هستیم. من هرگز در توافق کنونی ابراز تردید نکردم و اعتقاد دارم که این توافق راجع به اوضاع کنونی برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران است و باید حفظ شود. من هیچ طرح بهتری جهت جایگزینی این توافق نشنیده ام.»

حفظ برجام را نباید به فعالیت‌های موشکی کشور عزیزمان ایران مشروط کرد/ به دنبال

واژه های کلیدی: ایران | توافق | پوتین | ایرانی | ایرانی | فرانسه | رئیس جمهور | رئیس جمهور | ولادیمیر پوتین | رئیس جمهور روسیه

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار