شجاع مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

شجاع: مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

هر کیلوگرم کره نهایتا به قیمت ۲۹ هزار و ۱۳۳ تومان وارد می‌شود که با احتساب هزینه‌های تمام شده است جهت واردات از جمله تعرفه و هزینه‌های بسته‌بندی، این محصول در ک

چرا کره گران شد!؟

چرا کره گران شد!؟

عبارات مهم : بازار

هر کیلوگرم کره نهایتا به قیمت ۲۹ هزار و ۱۳۳ تومان وارد می شود که با احتساب هزینه های تمام شده است جهت واردات از جمله تعرفه و هزینه های بسته بندی، این محصول در کارخانه های لبنی نباید به قیمت زیاد کردن یافته فعلی که هر ۱۰۰ گرم آن ۴۵۰۰ تومان هست، فروخته شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی واردات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی طی فروردین امسال، بیش از ۳۳۰۰ تن کره به ارزش بالغ بر ۲۳ میلیون و ۲۷۰ هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با زیاد کردن چشمگیر ۸۴۲.۸۶ درصدی از نظر وزنی و ۱۳۰۱.۸۱ درصدی از نظر ارزشی مواجه شده است است و بر این اساس هر کیلوگرم کره به ۷.۶ دلار می رسد.

این قیمت با احتساب دلار ۳۸۰۰ تومانی که بانک مرکزی بارها از تخصیص داده شده است آن جهت واردات کالای اساسی مانند کره سخن گفته هست، به ۲۹ هزار و ۱۳۳ تومان می رسد. یعنی هر کیلوگرم کره قیمتی کمتر از ۳۰ هزار تومان دارد و حتی اگر تعرفه های سنگین و هزینه های اوج جهت بسته بندی و عرضه به بازار کره در نظر بگیریم، نباید قیمت ۱۰۰ گرم کره به ۴۵۰۰ تومانی که اکنون در سطح شهر عرضه می شود، زیاد کردن یابد، چراکه این امر به معنای زیاد کردن ۱.۵ برابری قیمت کره از مرز تا سفره مردم است.

چرا کره گران شد!؟

در این میان مدیر اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی اعلام کرده که هر ۱۰۰ گرم کره در بازار مصرف از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان طی هفته های گذشته زیاد کردن یافته هست، زیاد کردن قیمتی که به گفته شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان غیرقانونی بوده و هنوز مجوزی جهت آن صادر نشده ولی گوش کسی بدهکار نیست و به نظر می رسد ناظران نیز کاری به کار این گرانفروشی ها ندارند.

اما جالب اینجاست که حتی اگر آمارهای خوداظهاری تاجران که منشأ آمارهای گمرک شده است است را در نظر بگیریم، با وجود زیاد کردن قیمت واردات هر کیلوگرم کره از ۵.۴۴ دلار (میانگین قیمت هر کیلوگرم کره وارداتی در سال گذشته) به ۷.۶ دلار در فروردین ماه، قیمت های موجود در بازار به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسد.

هر کیلوگرم کره نهایتا به قیمت ۲۹ هزار و ۱۳۳ تومان وارد می‌شود که با احتساب هزینه‌های تمام شده است جهت واردات از جمله تعرفه و هزینه‌های بسته‌بندی، این محصول در ک

در این میان دستگاه های نظارتی از جمله شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید محاسبات و آنالیزهای قیمت های این کارخانه ها را که تنها بسته بندی کننده کره وارداتی بوده و عملیات خاصی در این زمینه انجام نمی دهند را به دقت بررسی کرده و ببینند آیا باید قیمت کره وارداتی بیش از ۱.۵ برابر از مبدأ واردات تا مغازه ها و سفره های مردم زیاد کردن یابد!؟

گفتنی است که در این زمینه انجمن صنفی صنایع لبنی حاضر به پاسخگویی و توضیحی نشد.

واژه های کلیدی: بازار | واردات | فروردین | وارداتی | فروردین ماه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار