شجاع مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

شجاع: مجسمه خراسان مسابقه عکس خبری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قیمت آب و برق گران نمی‌شود، اصلاح می‌شود!

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ تعرفه آب جهت هر مترمکعب ۲۰ تومان زیاد کردن می‌یابد در مورد برق نیز زمزمه هایی جهت زیاد کردن تعرفه شنیده می شود، این در شرایطی است ک

قیمت آب و برق گران نمی‌شود، اصلاح می‌شود!

قیمت آب و برق گران نمی شود، اصلاح می شود!

عبارات مهم : ایران

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ تعرفه آب جهت هر مترمکعب ۲۰ تومان زیاد کردن می یابد در مورد برق نیز زمزمه هایی جهت زیاد کردن تعرفه شنیده می شود، این در شرایطی است که وزیر نیرو صراحتا اعلام کرده که وزارت نیرو به دنبال زیاد کردن تعرفه ها نیست بلکه تنها نشانه این است که تعرفه ها اصلاح شوند.

به گزارش ایسنا، عنوان تعرفه آب و برق هر لحظه یکی از بحث های داغ محافل آب و برق بوده به طوری که مسوولان و کارشنان همشه جهت این عنوان گلایه داشتند، این بار وزیر نیروی تازه وظیفه گرانی این دو کالا را مشخص کرد و گفت نه در سال ۱۳۹۷ و در سال های آینده آب و برق گران نخواهد شد آیا که گرانی یعنی کالایی بالاتر از قیمت واقعی به فروش برسد و با توجه به اینکه آب و برق فاصله زیادی تا قیمت تمام شده است خود دارد، این مفهوم جهت این دو کالا بی معناست.

قیمت آب و برق گران نمی‌شود، اصلاح می‌شود!

وی با اشاره به لزوم کم کردن قیمت تمام شده است و آنچه از مشترکان اخذ می شود، اظهار کرد: در حال حاضر فاصله بین این دو مقوله بسیار زیاد است و باید به دنبال کم کردن این فاصله باشیم. به طوری که باید به شکل محسوسی قیمت تمام شده است کم کردن و به عبارتی قیمت آب و برق اصلاح شود.

اردکانیان ادامه داد: بدهید معنا که این دو کالا گران نخواهد شد ولی قیمت ها اصلاح می شود به نوعی که وزارت نیرو بتواند آب و برق را به شکل پایدار تامین و در اختیار مشترکان قرار دهد آیا که اگر زمانی با کم کردن سرمایه گذاری روبرو شدیم، بتوانیم همچنان این دو کالا را در اختیار مشترکان قرار دهیم.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ تعرفه آب جهت هر مترمکعب ۲۰ تومان زیاد کردن می‌یابد در مورد برق نیز زمزمه هایی جهت زیاد کردن تعرفه شنیده می شود، این در شرایطی است ک

وزیر نیرو تصریح کرد:با توجه به اینکه زیاد کردن تعرفه آب و برق بحثی نبود که نیاز به مجوز قانونی داشته باشد و در لایحه بودجه نیز گنجانده شود، در فصل بودجه مورد بحث قرار نگرفته ولی به هر حال این مسئله جزو اختیارات دولت است و ما مشغول تدوین گزارشات مورد نیاز در این زمینه جهت دولت هستیم.

در خصوص اوضاع قیمت برق در این و دنیا می توان گفت کشور عزیزمان ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا، جزء سه کشور دارای کمترین تعرفه برق هست؛ علاوه بر این در هیچ جای دنیا قیمت برق جهت بخش کشاورزی تا این اندازه پایین نیست.در بخش برق هر سال حداقل ۷۰۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت تمام شده است در قیمت تکلیفی بدون احتساب هزینه سوخت است و هر سال ۲۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق یارانه ای در داخل کشور به فروش می رسد که فاصله قیمت تمام شده است و فروش تکلیفی تبدیل به بدهی می شود. علاوه بر این، اگر سوخت نیروگاه ها حساب شود یارانه ای که دولت بابت این مابه التفاوت پرداخت می کند، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال است.

همچنین قیمت برق در مناطق گرمسیر کشور حدود ۱۶ تا ۱۷ تومان است که این قیمت ها نسبت به تعرفه های برق سایر کشورها بسیار پایین هست، به همین جهت هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و واقعی در حوزه برق، از ارائه پیشنهاد زیاد کردن قیمت برق به هیات دولت خبر داد و گفت: پیشنهادی جهت سامان دهی به اقتصاد آب و برق به دولت ارائه شده است که امیدواریم با تصویب آن بتوان بخشی از پرسشها این بخش را جبران کرد.

قیمت آب و برق گران نمی‌شود، اصلاح می‌شود!

در مجموع مسوولان وزارت نیرو معتقدند که تعرفه های برق در کشور عزیزمان ایران در قیاس با کشورهای دیگر بسیار ارزان تر استدر مورد آب نیز همین نگرش وجود دارد تا جایی که به گفته افشین رحیم زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در حال حاضر اگر آب به قیمت واقعی خود نرسد به طوری که بهای واقعی آب از سوی مشترکان دریافت نشود، قطعا نمی توان بحران آب را سروسامان داد.

وی با بیان این که فاصله قیمت تمام شده است آب و آنچه از مشترکان دریافت می شود بسیار زیاد هست، اظهار کرد: تا زمانی که به اقتصاد واقعی در حوزه آب دست پیدا نکنیم، شرکت های آب و فاضلاب قادر به تامین آب پایدار نخواهند بود لذا در شرایط فعلی مورد نیاز است که در شورای اقتصاد و دیگر محافل مربوط به بخش آب به مساله اقتصاد آب پیگیری شود، آیا که تنها در این صورت می توان آب پایدار و با کیفیت را در اختیار مشترکان قرار داد.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ تعرفه آب جهت هر مترمکعب ۲۰ تومان زیاد کردن می‌یابد در مورد برق نیز زمزمه هایی جهت زیاد کردن تعرفه شنیده می شود، این در شرایطی است ک

رحیم زاده با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده است هر مترمکعب آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰۰۰ تومان است و تنها ۴۰۰ تومان جهت هر مترمکعب از مشترکان دریافت می شود، عنوان کرد: واقعی نبودن قیمت آب باعث شده است که ارزش واقعی این کالا آن طور که باید درک نشود و مشترکان خود را ملزم به رعایت مدیریت مصرف نکنند، لذا در این شرایط مهم است که به مساله اقتصاد آب توجه خاص ای شود.

این واقیت که قیمت تمام شده است آب و برق در کشور عزیزمان ایران در قیاس با آنچه از مشترکان اخذ می شود منطقینیست غیر قابل انکار است لذا نمی توان خواسته مسوولان جهت زیاد کردن قیمت این دوکالا را نادرست دانست ولی در کنار این مساله باید به مباحث دیگری همچون مواردی که موجب زیاد کردن بهره وری می شود نیز توجه کرد.

قیمت آب و برق گران نمی‌شود، اصلاح می‌شود!

واژه های کلیدی: ایران | اقتصاد | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار